Уроки английского языка | План-конспект уроков английского языка

Персональный сайт учителя английского языка

Сайт учителя английского языка Новиковой Зинаиды Петровны

Великобритания
(Great Britain)


Если изображения не видно, обновите страницу




План-конспект урока № 14

Модель обучения: базовая

УМК «English-8» авторы: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа

Класс: 8 «Б»

Тема: «Россия и Великобритания»


Цели урока:

1. Познавательный аспект – активизировать пройденный материал по теме «Россия и Великобритания»;

2. Развивающий аспект – развитие творческих способностей учащихся, развивать умения высказывать своё мнение, развивать коллективную деятельность в процессе работы над проектом;

3. Воспитательный аспект – воспитание чувства гордости и любви к своей родине, чувство сопричастности к истории родного края.


Задачи:

1. Совершенствовать коммуникативную компетенцию учащихся;

2. Совершенствовать практические навыки владения английским языком (аудированию, говорению, чтению, письму);

3. Повышать познавательный интерес к иностранному языку.


Этапы урока:


1. Организационный момент (время 0,5 мин.)

Teacher:

Good morning? Dear friend!

Nice to see you. How are you today?

Students:

Thank you. We are OK.


2. Целеполагание (время 1 мин.)

Teacher:

Today we are going to revise the material about Russia and try to understand British character.


3. Фонетическая зарядка (время 2 мин.)

Teacher:

Let’s repeat the poem «Oh, Russia, I’m in love with you!»


Remember, Russia, you are great

Not in the field of battles past

But in the green fields full of wheat

And forests, gardens, free of dust.

I love you deeply, dear land,

Your hills and rivers, sand on strand

Your songs and dances, lakes and seas

Your beasts and fish, birds in trees.

Your sunrise in a splendid sight

Which gives me always such delight!


4. Речевая зарядка (время 3мин.)

Teacher:

Now I want you to answer my questions about our country.

  • What official name of the country?
  • Where is the country situated?
  • What is the capital of Russia?
  • What are the symbols of Russia?
  • Who is the head of the Russian Federation?
  • What region do you live in?

5. Проверка домашнего задания (время 5 мин.)

Teacher:

Well, let’s revise the information about our native land.

Учащиеся читают свои сочинения о родной деревне.

I live in Volosovo district. It is situated in the South west of Leningrad region. North part of Volosovo district lies on Izhora highland…


6. Презентация по материалам сочинений (время 10 мин.) – «East or West home is best»

Teacher:

I want to listen to your options about this presentation.

Students:

I’d like to say…

What a good project…

It seems to me…


7. Обсуждение информации по теме «How do you imagine British people» (время 10 мин.)

Teacher:

Look at the pictures on the blackboard. You can see these typical images in cartoons and pictures about Britain. Are these stereotypes true?

What do you imagine when you think of the British?

Students:

I imagine a typical English gentleman.

I imagine John Bull…

Teacher:

I want to ask you some questions.

1. Do you remember the capital of the UK?

2. What is Buckingham Palace?

3. What is the British Museum famous for?

4. What is the name of English Queen?

5. What do you know about the Houses of Parliament?

And now let’s dream a little. You’ve got pen-friends in Britain. Let’s invite them to Russia. Describe the place where you live. These words will help you.

На доске следующие слова:

not far from

my native village

St. Petersburg

on the Neva river

the city of white nights

1703

the northern capital

welcome to


8. Письмо (время 10 мин.)

Учащиеся пишут открытку-приглашение.

Now let’s check your cards.


9. Итог урока (время 3 мин.)

Teacher:

Thank you very much. I see that you are very creative. I hope that our British friends will visit our school.

Your marks…

At home – prepare your projects.

The lesson is over. Good bye.





Наверх



        Рейтинг@Mail.ru    

© Copyright Novikova. All rights reserved.